Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

onsdag, mars 22, 2006

...........!

Jag vet inte vad jag ska säga. M/B-hallen var liten och naggande god. Precis vad Bajen behöver nu, inför nästa säsong. Kafeterian var nästan mer imponerande än själva hallen, och bortaläktaren såg ut att vara designad för såna där Chilenska folkmord al´a Victor Jara Efter torsken i Piteå ikväll, kommer vi nog att köra en ren SL-liga nästa år. Inget Leksand, inget SSK och framförallt inget aik. Jag vet inte om jag klarar av fler såna här kvalmatcher. Det känns som jag får kopiöst med stryk, och jag hoppas att hockeygrabbarna hittar den där innersta centimetern stolthet och jävlaranamma. De är Bajare och de har det som krävs att slå såna jävla brö´gäng som pilsnerligan . Jag älskar dom i vått o torrt som den looser jag är.
Hockey`n är den Babylonska skökan, ack så ljuv, fast med en bitter eftersmak.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida