Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

onsdag, februari 15, 2006

Vi få som blev lämnade kvar.

Kvällen innan derby, det fjärde i ordningen, och den stora massan i Bajens kärntrupper har åkt till Oslo för det stora fotbollsäventyret. Hoppas de har en oöverträffad tur. Vi som är kvar får göra det bästa av situationen, man känner sej märkligt ensam trots allt. Hela min hockeycrew kommer förmodligen vara på plats imorgon, men de vars backup vi så gärna vill ha, är inte där. Det känns som när man blev dumpad av tjejen i andra klass för den där killen med ball BMX och som var bättre på fotboll. Jag förutspår att Bajen på läktaren kommer att bli knullade av AIK, och att de kommer med mer folk till denna match än vad Bajen gör. Det är såna här matcher som gör mej till en sturig, envis bitterfitta som bara går på trots. Med mer stolthet skulle jag nog stanna hemma och se Royal League istället...
Eller också inte. Vem försöker man lura???

En gnagare har mage att påstå att Bajen gör mål i powerplay i 17 % av tillfällena, mot gnagets 12. Tillåt mej fnysa misstroget, inte ens ett div. 1 gäng som Huddinge skulle sätta färre PP-mål än Bajen. Detta har hållit på i nästan tre säsonger nu. Snälla nån dra i snöret. Jimmie Krafts frånvaro är också ett orosmoment, samt att gänget kanske är demoraliserade av två torskar på raken. Min tro och min förhoppning är att Stefan Markl, Töyrä och Z räddar showen. Och så Carl Johan fösstås...
Tillsist: Bajens nya stora megabautaompaklipp i sponsorbiznizen: tycker ni det är bra eller anus. Själv ler jag en smula för mej själv. Och hoppas att det jag som får dumstruten idetta fall.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida