Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

lördag, januari 21, 2006

Bandyblogg!

Nå, då så var man där igen efter nästan två års exil... Nytt för mej var betongbunkerläktarna med infravärme, och för all del publiken. Lite snyggare, lite fyndigare än på Hovet. Det märks att det här är folket som tycker att det är kul att gå på bandy. Det var några aspekter som jag intresserat noterade: När folk drog igång Vi ska våldta era... började en del klackfolk, ganska många tjejer protestera högljutt, och försökte överrösta den ramsan direkt. För mej har den haft egenvärde för att den är ganska kul, och är så jävla politiskt inkorrekt att det faktiskt är njutbart. Och att jag alltid uppfattat det som att piken är riktad mot de som sjunger den. Men nu visade folk tydligt att de tog anstöt, och de gjorde det på ett sätt som är det enda som räknas i Bajensammanhang: de började sjunga andra ramsor... Och sen verkade de inte ha problem med att sjunga reklamjinglar för en kommersiell vara heller. Jag gillar också Blossaglögg, men inte fan sjunger jag blossareklam under en match!
Sen så den tog genomseriöse masochistBajaren i mej över, när jag under pisspauserna inne på Zinken (bättre än att stå o trängas i muggkön på Zinkens pub) såg en match efter våran var jag tvungen att glo lite innan jag gick tillbaka till den obligatoriska eftermatchenbiran. Bajens p 92:or spelade match mot Villas dito, och fettorskade, det så tom. jag. Mellan mina pissrundor bitchade jag på mitt sällskap över att vi var inne i värmen och söp, medan Bajen spelade utanför, och förlorade. Man kan få många excentriska infall på fyllan...
I stort sett får min insats bli godkänd, bolen är rund, och det blev jag också. Vi ses!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida