Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

lördag, februari 04, 2006

Stå rak i nederlaget!

En stund inne i första perioden drabbades jag av insikten: den här matchen kanske inte var den mest strategiska för Bajen Fans att köra sin publiksatsning. Ett elitseriemässigt Malmö utskåpade Bajen, fast 5-0 i baken är ju bättre än bortaresultatet från i höstas. När jag påpekade detta på efterfesten för bla. Tryborn och Samme, fick jag bara tomma blickar till svar. Men det är så det ska vara, det är helt ok att de tycker jag e idiot som tackar för en bra match efter 5-0 torsk, man ska ha vinnarskalle. (Sen ska erkännas att jag nog var för tankad för att föra vettig konversation med spelarna, och jag har ju inte så mycket att komma med. Vad pratar om med en snubbe som är typ 5-10 yngre och 60 kg lättare om? Politik? Litteratur? Hur som helst lär de ha mer hokkikunnande än jag nånsin kommer att få...)
Jag unnade verkligen spelarna att få komma lättare undan än storstrykl mot det enda laget som förmodligen kommer att komma upp i elitserien, när större delen av den aktiva Bajenfamiljen kommit för att se.
Det förklarar å andra sidan inte den loja inställningen mot Rögle. Där finns mycket att skämmas för, spelarnas inställning, supportrarnas inställning, motståndarnas inställning (spela försvar i andra perioden när man leder med 2-1 mot ett bottengäng???), och bortasupportrarnas inställning, åka 60 mil och sitta och sova på matchen. Tål de inte svensk kröka? De måste vart de mest bakfulla igår...
Som valigt var det Mange som hade de bästa storysarna att berätta efter helgen, han hade mycket riktigt fått pris två gånger, underhållit flera av spelarna och supit kreti och pleti under bordet. Min bestående insats var nog att förväxla Samme med en supporter, vilket nog får skyllas på alkoholen, samt att man inte väntar att lirarna ska vara så jävla små utan skydd...
Det ser ut som jag blir en av de 400 tappra som kommer att bevista hemmaderbyt mot gnaget, för hur ska vi kunna konkurrera med Royal League på tv?!?!?
Bajen är ett fotbollslag...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida