Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

lördag, februari 25, 2006

Prozacavslutning?

Kommer vi att få kvala? Kommer publiken om vi kvalar? Under sensate matchen redovisades inte publikantalet, en mycket talande gest. Killarna verkade nbästan lika förtvivlade som jag. Vi behöver en pyttehall för maxeffekt av det stöd vi kan erbjuda just nu. En Bajare på Bamsingforum efterlyste nyss kreativitet vad gäller att fixa supporten. Håller med honom. Vi kan inte erbjuda kvalitet, utan är i klass med Huddinge Tigers nu.
Nåväl, först ska vi sparka på de som redan ligger, Sundsvall ligger faktiskt ännu sämre till än vi, med sämre målskillnad. Detta tillsammans med säsongens sista bortaresa, mot Arboga, på kvinnodagen till råga på allt. F! tifo månne? Den resan har ett eget jubileum, första matchen för Hammarby Hockey spelades 7:e mars 1921, vilket gör att vi kan fira 85-årsjubileum i Arboga. en dag för sent, visserligen, men vem fan bryr sej?!?!?
Och kanske kan vi glänsa lite, på ren jävla trots i hemmamatcherna, som vi gjorde mot Leksand förra året!?! Då var Bajen riktigt jävla vackert. (Hmm, känns som jag skrivit detta redan en gång...) Det skulle lite kännas bra att tvåla till självsäkra norrlänningar. Skellefteå tror jag inte vi slår, jag ber inte om mirakel, men Björklöven borde vi kunna ta. Och alla Bajare borde kunna ta sej en sväng till Globen för en fredagspilsner, så illa är inte testikeln ändå (vilken skenhelig jävel man är...). Hoppas dra med mej mina sjuksystrar till Globen, de gillar nog fåtöljsätena och popcornen.
Själv hoppas jag på att slippa åka till Mariestad eller Piteå (Örebro är inget problem, men jag vill iallafall inte dit. Vad lyckliga fotbollsnördarna måste vara, de slipper det här). Nästa år kommer vi att få en sån där hjältesäsong, och säkert en mycket bättre lada. Och massa tokiga Bajare. Och derbysegrar. Och...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida