Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

fredag, december 09, 2005

Fotboll ÄR en vintersport...

Jag gick dit igår för att se en dröm gå i uppfyllelse, som jag haft ganska länge. Att se Vålerenga spela mot Bajen. Som tur var åkte jag in sent, ni vet vardagar kan man ju inte fetkröka...
Söderstadion är onekligen ganska magiskt kalla höst/vinternätter i lampskenet. Och det ska fanimej vara julsånger vid såna tillfällen. Bajarna var fullare än vanligt på SöS, och det märktes. En vis man på Bajen Fans forum har skrivit: "En match är inte en match, om man kommer ihåg den", och det är en hedervärd inställning tycker jag. Söderstadion är ett äventyr, en magisk show, och då upplever man det best med lite promille, anser jag. Bamsingarna på plats körde lite gamla hokkiramsor, och fick bara tomma blickar till svar, kultur är tydligen en bristvara på sektion J, eller så var folk helt enkelt så jävla packade att de inte förmådde koncentrera sej på annat än väsentligheterna.
Bollen var inne, bara så ni vet.
Efter matchen blev jag lovad att bli bjuden på en öl. Väl inne på Fifi´s bara ramlade pilsnerna in. Hårt för en arbetande vårdproletär. Evil evil guys, ni vet vilka ni är...
Vi gör om det där i Oslo va?!?!?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida