Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

lördag, november 19, 2005

Bakisblogg!




























Jag spydde som isländsk gejser på väg hem från matchen. Jag har spytt imorse, sanerat muggen och nu ska jag till jobbet...
Men det är det värt. För vilken jävla seger!!!!! Den här segern betydde mer nästan än 5-4 vinsten för två år sen.
Sen så vill jag att
Stefan Markl ska stå staty på Gullmarsplan. Den mannen besitter nåt som få andra har. Att åka och smälla på framför aik-båset är riktigt kamikazehjältemod. Och jag är nästan säker på att det var han som var framme och dunkade i plexiglaset framför klacken efter slutsignalen. Jag blev nästan kär! Annars konstaterade jag som vanligt att det är väldigt svårt att fokusera på matchen på ett derby. Det smäller till höger, det smäller till vänster, på isen och framför en, motståndarfansen e´motbjudande och själv står man och balanserar på avgrundens rand.
De enda som var neggo var de gnagare som tog ut sin frustration på små tonåringar på väg till t-banan. Skaffa er ett liv för helvete! Det var riktigt dov stämning på Hovet annars, jag tror att det inte riktigt var en hockeyfest fär de svarta. De kändes lite nervösa, alla goda gnagare på matchen, det är inte lätt att vara favoriter...
Sammanfattningsvis kan man säga att det var en bra dag på jobbet. En sån där karamell som man kan suga på i en vecka eller nåt.
Till sist dagens kommentar (från en av strejkvakterna vid Gullmarsplan), när jag imorse messade om att det tog 1 1/2 timme att ta sej mellan Alby och Globen:
"Rätt åt dej, hockeyluder!"



2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Markl är för skön, det var han som var och dunkade i plexit nere i Ängelholm också...

11:30 fm

 
Blogger Mattis sa...

Jag tycker vi ska göra en namninsamling för en staty vid Gullmars

3:14 fm

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida