Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

måndag, november 14, 2005

Mer jävelskap på gång.

Enligt rykten från min eviga faktakälla, så har Bobby lånats ut till Trånkan, och Samuel B verkar vara på nånstans ut i universum. Får inte negrer spela i Bajen eller vad är det om? Bobby har varit lite anonym i matcherna jag har sett, men det har fanimej inte Beckstrand! Utan den karln kan vi klappa igen butiken. Det kanske vi får göra likförbannat. Seriöst, vad händer med laget????
I veckan ska jag ut och affischera Sööder för att få folk att få upp ögonen för Bajen hockey, vi ska slå publikrekord varje match nu, mycket står på spel... Om alla kan slita sej från spänningen i Royal League, och kanske försaka en bandymatch eller två, så borde även hockeyn kunna hålla fogden stången. Själv kommer jag att fredag eftermiddag befinna mej på Kvarnen. Nåt måste göras för att återta detta ställe som en klassisk Hammarbybastion. Särskilt för vintersporterna.
14:e plats i tabellen, och tre poäng upp till säker mark. Och med detta i bagaget ska vi spela osäkra matcher mot gnaget och Almtuna. Fan! Jag närmar mej bristningspunkten ju närmare fredag vi kommer.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida