Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

tisdag, oktober 11, 2005

Full fart mot undergången?!?!?

Under första perioden mot Sundsvall började jag bli orolig, tyckte de spelade väl tajt på Bajen, de satte sina passningar, och gjorde vansinniga genomåkningar, vart fan var backarna. Bläddrade frenetiskt i matchprogrammet för att få fram info om vilka motståndare de mött tidigare. Sen lossnade det för all del. Är det en gammal Bajenklyscha att de börjar lira först i andra perioden?
För andra matchen i rad satsade jag på Bobby Williams som sista målgörare, för att höra att han inte får spela, pga bråk i laget, vad är det som händer? Klubben är f.ö. riktigt jävla fattig nu, snittet ligger långt under de 1000 som måste komma för att laget ska gå ihop ekonomiskt. Är det månne sista säsongen som Bajen kommer att förekomma i elitsammanhang? Man riktigt känner kronofogden flåsa i nacken.






Publiken hölli gång iallafall, klacken på cirka femtio pers, röjde på riktigt bra, vilket ledde till att att spelarna för första gången tog notis om att det faktiskt finns folk som vill se dem, det är ju inte direkt så att vi gör stort väsen av oss på hyllan ... Jag blev rörd iallafall. Om folk kunde få tummen ur ändan och faktiskt fatta att Bajen hockey faktiskt både är kul och dekadent att se på skulle Zettergren och co se på fan!

Klintens insats har diskuterats nu i dagarna, flera har sagt att denna man borde stå, men jag tycker inte att det är kosher att släppa in 4 mål mot gnaget, och jag har minne av fatala misstag förra gången han spelade för Bajen. Jag lutar att vi borde värva en ny andramålis.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida