Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

lördag, oktober 29, 2005

Innan match!

Nu har mina hockeygurus Arnewings´startat en hockeysida, där de går till storms mot Hockeyligan. Heja! Det är lite krångligt det där, men om sport, som i Sverige är en folkrörelse, ska driva av en företagarförening, ett särintresse måste man reagera. Jag stödjer helhjärtat tanken på att Ishockeyförbundet borde bojkotta landslaget, men så är jag ju lite drastisk ibland.
På Bajen Fans forum går debatten hög om vad som är en riktig Bajare, det är som att försöka fastställa hur många färger man ser om man tar LSD...
Jag menar, fine, det är jävligt skoj att gå på fotboll. Jag och min Bamsingcrew går på fotboll. Vi super lite, jublar lite och går på krogen efteråt. Det är jävligt myzigt att sitta på en Söderkrog och diskutera Fiskbenet eller Sulan med en kall i näven. Men hokkin, det är allvarligt det. Hellre en träningsmatch i Älta än en presumtiv seriefinal på Söderstadion. Hockey är både party och dödligt allvar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida