Vi är ju Bajare, i alla lägen. Men visst ligger en sektion oss mer om hjärtat än andra. Vi säger inte att Vi har järnkoll på laget, eller att vi är den ultimata hockeyexperterna. Men detta är en av de saker vi brinner för. Och har åsikter om. Så är det bara.

torsdag, november 09, 2006

Om att inte ta vad skit som helst.

OK, nu har saken tänkts över och reaktionen har kommit. Ec svar kommer självfallet att publiceras här...
Hej Håkan. Jag förstår att det sved i själen under gårdagens match. Almtuna och dess supportrar hade ingen rolig dag på jobbet. Fulll förståeligt är också att din frustration märks i ditt tidningsreferat. Jag tror själv inte på objektiv journalistik, det är en liberal myt. Och det du skrev i UNT har jag skrivit liknande saker från andra matcher med Hammarby. Skillnaden är att jag har en blogg, där det liksom förutsätts att jag är partisk, hemmablind och allt det som hör till som hockeysupporter. Att skriva en tidningkrönika, ett avlönat arbete, där man iallafall förutsätts vara saklig är en helt annan femma. När jag först läste din krönika, för inte är det väl en artikel, så drog jag på smilbanden, det var uppenbarligen skrivet av en dålig förlorare, och jag har kallats för värre saker, särskilt på bortamatcher. Men sen tänkte jag efter, tänkte på de Bajare jag känner, som åker till Hovet och hockeylador runt om i riket, och som är både hängivna och engagerade, och framförallt nyktra. De förtjänar inte ett sånt epitet. Inte av en "journalist" som skriver i en tidning med 10.000-tals ex i upplaga. Att kalla Bajensupportrar för skränande fyllon är en lätt fälla att falla i för de oinvigda och i detta fall helt malplacerat, flera andra än du faller för frestelsen att betrakta oss som den fulla huliganpöbeln från Stockholm. Baren var inte ens öppen på Hovet, vilket jag hörde t.o.m. Almtunasupportrar besviket konstatera. Denna gång har du gjort bort dej, det kanske du är van vid, vad vet jag? Men andra får lida för det du skriver, och denna gång tycker jag det vore på plats med en ursäkt. Inte främst för egen del, men för de nykterister och minderåriga som stod med klacken. Om inte annat är det en snygg gest, och visar på lite heder och civilkurage.
****** ******, Hammarbysupporter Norra Botkyrka

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida